Haber

Yemeksepeti Türkiye’nin Dondurma Tüketim Verilerini Açıkladı

Yemeksepeti, 2023 yazını geride bırakırken en sevilen dondurma lezzetlerinin satış bilgilerini açıkladı! Çikolatalı dondurma tahtını korurken, Limonlu ve Kavunlu dondurmaların sürpriz yükselişi dikkat çekti. Dondurma sevgisi Türkiye’nin her yerinde değişmedi, her şehir kendi favorisini seçti. Farklı mutfaklarla harika kombinler yaratan dondurma, tüketicinin vazgeçilmezi olmaya devam etti.

Türkiye’de hızlı ticaretin öncüsü Yemeksepeti, özellikle yaz günlerinin en sevilen tatlısı dondurma sipariş sayılarına ilişkin verilere dayalı detaylı istatistikler açıkladı. Yemeksepeti’nin 2023 dondurma tüketim bilgilerine göre dondurma lezzetlerinin popülerlik sıralaması geçen yıla göre büyük ölçüde sabit kalmayı sürdürüyor.

Tüm zamanların şampiyonu Çikolatalı Dondurma zirvedeki yerini sarsılmaz bir şekilde korurken, Kavunlu Dondurma nisan ayında rekor satış büyümesiyle ilk 10’da yerini aldı. Maraş Yöntemi Dondurma’nın satışları istikrarını koruyarak tüketicinin bu lezzete olan ilgisini canlı tuttu. Genel olarak 2023 yılında dondurma satışlarında yaşanan olumlu artışlar tüketicinin bu soğuk lezzete olan bağlılığını ve sevgisini bir kez daha ortaya çıkardı.

 

Çikolata zirvede, Limon yükselişte

2023 yılı dondurma satış verileri, Çikolatalı Dondurmanın tüketiciler tarafından vazgeçilmez bir lezzet olarak algılandığını bir kez daha teyit ediyor. Bu meşhur lezzet, 2023 yılında da tüm aylarda birinci sırada yer alarak tahtını korudu. Sade Dondurma da aynı başarıyı göstererek Eylül 2022’den Mayıs 2023’e kadar listenin zirvesinde yer aldı. Fıstıklı Dondurma’nın Haziran 2023’teki dikkat çekici yükselişi beşinci sıraya yükselmesini sağladı. Limonlu Dondurma ise 2023 yılında gösterdiği performansla sıralamada bir basamak yükselerek 3. sıraya yerleşti.

Yemeksepeti bilgilerine göre 2023’ün Mart ayında yüzde 27, Nisan ayında ise yüzde 58 büyüme görüldü. Aynı yılın Haziran ayında yüzde 23, Temmuz ayında ise yüzde 34 oranındaki artış dikkat çekiyor. Bu artışlar, 2023 yılında özellikle bahar ve yaz aylarında dondurma sektörünün yeniden canlandığını ve tüketici ilgisinin arttığını gösteriyor.

 

Farklı mutfaklarla da uyum sağlıyor.

Dondurmanın yıl boyunca popüler bir tatlı olduğu bilinirken Yemeksepeti’nin güncel bilgileri, dondurmanın farklı mutfaklarla eşsiz kombinasyonlarına da ışık tutuyor. Türk mutfak kültüründe bilinen çiğ köftenin yanında dondurmanın da sevilen bir lezzet olması klasik tatların dışına çıktığımızı gösteriyor. Ayrıca Böğürtlenli Dondurmanın hamburger ve Kızarmış Dondurmanın Uzakdoğu mutfağıyla birleştiğini görmek dondurmanın evrensel bir lezzet olduğunu gösteriyor. Kahve ile mükemmel bir uyum içinde olan Kremalı Dondurma da bu trendin bir parçası. Dondurma, tüketicilere sadece tek başına değil, farklı mutfaklarla kombinlendiğinde de eşsiz lezzet deneyimleri sunmaktadır.

2022 ve 2023 yıllarında dondurma fiyatlarındaki değişiklikler dikkat çekti. Fiyat artışında listenin başında Böğürtlenli Dondurma yer alırken, fiyat istikrarıyla da Maraş Usulü Dondurma en bütçe dostu dondurma oldu. Kızarmış Dondurma bütçe dostu listede ikinci sırada yer alırken, fiyatı en az artanlar listesinde ise son sırada yer aldı. Bu veriler dondurma tercihlerinin sadece lezzetten değil fiyattan da etkilendiğini gösteriyor.

 

Maraş Yöntemi, 7 ilde en çok satan dondurma

Yemeksepeti’nin açıkladığı veriler, Türkiye’nin farklı şehirlerindeki dondurma tüketim eğilimlerini de ortaya çıkardı. 2022 ve 2023 yılı değerlendirmelerine bakıldığında Sade Dondurma’nın Adana’dan Van’a kadar birçok ilde birinci sırada yer aldığı görülüyor. Ancak 2023 yılında özellikle Ağrı ve Samsun gibi şehirlerde Çikolatalı Dondurma tercihleri ​​arttı. Maraş Yöntemi Dondurma; Adıyaman, Bartın, Denizli, Karaman, Kırşehir, Osmaniye, Sivas gibi şehirlerde hem 2022 hem de 2023 yılında en çok satılan dondurma türü olurken, Düzce’de Fıstıklı Dondurmanın popülaritesi dikkat çekti. Bu veriler, Türkiye genelinde dondurma tercihlerinin hem yerel kültüre hem de genel tüketici eğilimlerine göre ne kadar farklılaştığını gösteriyor.

 

Belirli iş ortağı türlerinin sayısında artış yaşandı

2022-2023 yılları arasında menüsünde dondurma bulunan iş ortaklarının sayılarına bakıldığında bazı dondurma türlerinde üye işletme sayısında artış gözlendi. Böğürtlenli Dondurma satıcı sayısında yüzde 5,10 artış yaşandı. Bu da Blueberry Dondurmanın giderek daha popüler hale geldiğini ve üye restoranların bu trendi yakalamaya çalıştığını gösteriyor. Aynı şekilde Kızarmış Dondurma’da da iş ortağı sayısında %8,81 oranında artış gözlendi. Bu, Kızarmış Dondurma talebinin arttığını ve daha fazla satıcının bu tada yatırım yapmaya başladığını kanıtlıyor. Sade Dondurma, en bilinen dondurma türlerinden biri olmaya devam ediyor ve restoran sayısında %11,02’lik artışla bu alanda öne çıkıyor.

 

Geçen yılın en çok satan 10 dondurması

1. Çikolatalı Dondurma

2. Sade Dondurma

3. Limonlu Dondurma

4. Karamelli Dondurma

5. Fıstıklı Dondurma

6. Maraş Yöntemi Dondurma

7. Çilekli Dondurma

8. Karışık Dondurma

9. Kavunlu Dondurma

10. Kremalı Dondurma

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu